Tenerife, highly recomended

Una din plajele din Playa de Las Americas

Ne-am intors din vacanta aseara, cu o cursa TAROM din Madrid, unde am petrecut o noapte dupa Tenerife. Nu am apucat sa ducem corespondenta promisa din vacanta, erau mult prea multe de povestit si timpul mult prea scurt (in concedii parca timpul se scurge mult mai alert). Dar ne revansam acum.

Joi am ajuns in Madrid, urmand ca de acolo sa luam avionul pana pe aeroportul din Nord Tenerife, de unde cu o masina (inchiriata din timp pe net pentru intregul sejur) sa ajungem in sud, in Playa de Las Americas, la hotelul Best Tenerife (fostul Tenerife Princess, cumparat acum de lantul Best Hotels).

Aeroportul din Madrid este urias, nu ne asteptam sa fie chiar atat de mare. Ca sa ajungem de la terminalul 2 la terminalul 4, de unde luam cursa catre Tenerife, a trebuit sa calatorim cu trenul si apoi cu autobuzul. La capitolul semnalizare in aeroport ca sa te poti orienta usor stau insa un pic mai prost decat sa zicem americanii, insa pana la urma ne-am descurcat.

Drumul cu avionul pana la Tenerife Nuerte a durat 3 ore. Am zburat cu Air Europa, care, spre deosebire de Tarom au foods and drinks doar contra cost. Nimic complementary. In aeroport, dupa ce ne-am recuperat bagajul, ia compania Orcar (de unde inchiriasem masina) de unde nu-i.

Am colindat prin aeroport in lung si in lat, intreband de Orcar, insa localnicii care lucreaza in aeroport nu prea vorbesc engleza si te intelegi greu cu ei daca tu nu o rupi cat de cat pe spanioleste (mai trist este ca nici personalul de la check in din aeroport nu vorbea engleza). Existau tot felul de ghisee ale altor companii rent a car, doar Orcar lipsa.

Am intrebat un politist, care spre surpriza noastra vorbea engleza, si l-a dus capul sa se gandeasca ca poate Orcar lucreaza cu alta companie care are birou in aeroport, si intr-adevar, asa am ajuns la AutoReisen, firma care reprezenta Orcar. Formalitatile de inchiriere a masinii au durat foarte putin, in 10 minute eram pe autostrada, intr-un Seat Ibiza. GPS-ul ne-a dus la fix, in cca o ora jumatate ajungeam la hotel, si era deja noapte.

Hotel Best Tenerife

Hotelul este usor de recunoscut dupa lifturile ca niste custi mici aurii care gliseaza pe exteriorul cladirii.

Camera de hotel ne-a impresionat placut: dubla este foarte spatioasa, are doua dulapuri mari de haine, are si canapea, baia este si ea destul de mare, placata cu travertin, cu spatiile inteligent delimitate.

Cada nu are perdele (care mie mi se par odioase) ci un geam care te impiedica sa stropesti toata baia cand faci dus.

Ca multe alte toalete de pe insula, si cea de la hotel are un sistem mai neobisnuit de tras apa, fara bazin, cu un fel de maneta montata pe o teava, care trage apa cu o presiune foarte mare, provocand un mega tamtam, de iti era târșă sa tragi apa noaptea, ca trezeai tot hotelul.

Peretii camerelor sunt cam subtiri, iar acesta cred ca este singurul dezavantaj major al hotelului. Insa daca nimeresti vecini civilizati si fara copii mici :-), nici nu te prinzi de acest neajuns.

Balconasul micut, amenajat cu o masa si doua scaune, avea vedere catre piscina cu cascada, frumos amenajata cu vegetatie “luxurianta”.

Piscina hotelului

Dincolo de piscina se poate admira noaptea centrul oraselului, decorat cu luminite de Craciun.

Panorama din balconul camerei, noaptea

Pentru ca tot suntem la capitolul hotel, noi am luat half board, si atat bufetul de dimineata cat si cel de seara au fost foarte variate si cat ai fi de fitos la mancare tot aveai de unde alege. Surpriza era ca la fiecare breakfast aveai de baut daca doreai sampanie (probabil ca sa te dregi daca ai stat noaptea pana tarziu prin puburi). Seara toata bautura era contra cost.

In prima seara am mancat si ne-am culcat devreme, urmand ca a doua zi sa exploram statiunea. Dimineata ni s-a revelat frumusetea locurilor: cladiri cu o arhitectura armonioasa, palmieri, tufe impresionante de bougainvillea, cactusi allover. Vreme splendida, cu soare puternic tot timpul zilei, insa caldura deloc innabusitoare. Chiar daca nu simti ca te arde soarele, crema cu factor de protectie solara e indispensabila (eu m-am ars un pic in prima zi, mergand prin soare, si nu am realizat decat seara cu ce arsuri ma pricopsisem).

Prin oras

La piscina majoritatea sezlongurilor le gaseam ocupate – cand se duceau la masa, turistii isi lasau prosoapele ca sa ocupe din timp locurile “bune”. Media de varsta, atat a celor de la noi din hotel cat si din restul statiunii era undeva pe la 65 de ani. Ne-am gandit ca este asa poate datorita perioadei (populatia activa isi ia concediu ori vara ori iarna, de sarbatori, in timp ce pe pensionari ii doare in basca, au vacanta continua).

Oraselul se remarca prin abundenta de mall-uri, magazine de parfumuri (duty free, preturi foarte ok) si magazine de electronice tinute de indieni. Restaurante si baruri sunt iarasi o gramada.

Unul din numeroasele malluri

Mai multe despre Tenerife, in episodul urmator. Till then, some more pics. Enjoy!

Oceanul Atlantic

Vedere de la Oceanul Atlantic

Gradini de cactusi prin oras

Ronduri cu cactusi prin oras

Parque Santiago II

Fresh view de la balcon, dimineata

Niste cactusi gigantici

5 thoughts on “Tenerife, highly recomended

1. Florin

bine ati revenit printre noi! sa inteleg ca rinichiul n-a mai facut figuri 🙂

ce temperaturi erau pe acolo ? pozele par foarte “calduroase” 🙂

2. Spufi Post author

Bine v-am regasit! Din pacate rinichiul mi-a facut figuri in cateva seri, insa nu atat de grav, doar cat sa ma imobilizeze pentru cateva ore :-)) Vremea a fost superba, erau intre 25-30 de grade ziua si 20-24 noaptea, iar apa oceanului era calda, tocmai buna pentru baie. Cred ca este cea mai potrivita perioada pentru zona aceea.

3. Spufi Post author

Preturile erau cam ca in toata Europa: un pint de bere in oras era 2-3E, de la supermarket luai doza cu 0.50E. Mancarea de la 10E in sus portia; aveau paella (mancarea lor traditionala cu creveti) cam peste tot, si de asemenea erau destul de multe restaurante cu specific pescaresc. Am gasit si un restaurant japonez, unde am mancat sashimi de somon, ton si fluke. tare bunut. Insa pentru fructe de mare eu as merge in Madrid, nu am vazut atatea restaurante marinaresti in viata mea, cu acvarii pline cu homari, crabi si creveti in loc de vitrina:-)

4. oenoanda

Fructele de mare in Madrid nu-s rele, dar sunt mai bune pe coasta de nord. Bucataria este excelenta in Galicia, Pais Vasco si Catalunia unde se afla si cheful considerat cativa ani la rand cel mai bun din lume – Ferran Adria.